Edwin Pelser breidt uit

Edwin Pelser krijgt bijna twee keer zoveel ruimte en vindt zichzelf opnieuw uit

Met een plek voor nieuwe merken, werk van individuele ontwerpers, twee brandstores, een tentoonstellingsruimte en een binnentuin.

Met twee brandstores, een tentoonstellingsruimte, een binnentuin en veel meer ruimte voor werk rechtstreeks uit het atelier van ontwerpers laat Edwin Pelser zien dat meer ruimte niet hoeft te betekenen meer van hetzelfde. In het jaar dat zijn ‘interieurwinkel vol verhalen’ 15 jaar bestaat zijn de verhalen actueler dan ooit. Want wie wil er nou nog iets in huis wat bij de eerstvolgende modegril moet worden vervangen voor nieuw?

Verhalen
Edwin wil sinds de start van zijn winkel in 2009 laten zien dat het verhaal achter het ontwerp een product eeuwigheidswaarde geeft. ‘Immers goed doordacht ontwerp verveelt nooit.’ Dat zet hij nu nog meer kracht bij door naast collecties van gevestigde merken veel meer werk te tonen rechtsteeks uit het atelier van ontwerpers zoals Jeroen Wand, Rene Knip, Juno Braun en Jeroen van Veluw. En door wisselende exposities te organiseren in een hagelwitte tentoonstellingsruimte. Bau Winkel bijt de spits af met een tentoonstelling van meer dan 60 houten voertuigen, waarbij hij een eigen interpretatie aan de werkelijkheid geeft.

Merken
Een aantal nieuwe merken zijn toegevoegd aan de collectie van de winkel, waarbij zorgvuldig gekeken is naar het duurzame karakter van de producten, bijvoorbeeld de Nederlandse merken Gelderland en De Ploeg die beiden hergebruik van materialen als belangrijk onderdeel van hun productieproces zien.
Edwin opende 10 jaar geleden de allereerste Muuto brandstore van Nederland. Deze is verhuisd naar een prominentere plek met meer licht. Daarnaast heeft hij nu ook ruimte voor een volwaardige Montana Brandstore met de zogenaamde ‘Montana Mountain’: een kleurige installatie die alle mogelijkheden van het Deense kastenmerk laat zien. Beide brandstores tonen een van de grootste winkelpresentaties van de betreffende merken in Nederland.